Megviselt minket a tréning témája: a kritika.
A kritika szóról legtöbbünknek nem a kritikai gondolkodás jutott eszébe, hanem az ellenségeskedés. Márpedig azzal mindannyian találkoztunk már és ritkán jöttünk ki belőle jól. Ezért volt meglepő, hogy két napon keresztül fogunk foglalkozni vele. Az első nap után azonban kiderült, hogy nagyon hasznos tanulni róla: olyan új fogalmakat is felfedeztünk, mint a „mandíner kritika” (amikor úgy kritizál valaki, hogy nem az érintettnek mondja, hanem olyan valakinek, akitől az érintett visszahallja).
A második napon hasznát vettük a korábban tanultaknak, mint például az értő figyelem vagy a szükségletek megfogalmazása. A gyakorlásunk célja a kritika átalakítása volt a megértés és figyelem által. Lassan állt rá az agyunk, hogy védekezés helyett fejlődés orientáltan álljunk hozzá a minket ért kritikához. A trénerek biztosítottak minket róla, hogy ez a hozzáállás is tanulható.
Tény, hogy a módszertanunk fontos része a kritika átalakítása, ezért mindenki elismerte, hogy ennek a gyakorlása létfontosságú a mai világban. A szakértők egyetértettek abban, hogy a műhelymunka során – a következő két napban – ezt a tréning élményt fel kell dolgozni és a tanulságokat be kell építeni a módszertanba.